Jak czterokrotna liczba pikseli wpłynęłaby na rozwój gier na iPada 3? Na przykładzie gry typu jump-and-run w 2D niezależny brytyjski twórca gier Kevin Ng wyjaśnia wymagania stawiane sprzętowi graficznemu i programistom dla rozdzielczości iPada z siatkówką.

Dzięki zuchwałej adaptacji znanego zdjęcia iPada 3 firmy Apple i kilku zrozumiałym rozważaniom, twórca gier z Edynburga tworzy wpis na blogu o sobie i swoim przyszłym tytule „Food Run” na iOS w ramach hype attentive na iPada 3.

W tym miejscu znajdziesz zewnętrzne treści z YouTube, które uzupełniają artykuł. Możesz go wyświetlić i ponownie ukryć jednym kliknięciem.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Pozwala to na przekazywanie danych osobowych stronom trzecim. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności.

Ponieważ rozdzielczość 2048 x 1536 pikseli w iPadzie stanowi czterokrotny wzrost rozdzielczości, powiązana karta graficzna musi również mieć czterokrotnie większą szybkość wypełniania, aby móc nadal wyświetlać animacje, takie jak w grach. Ponadto wzrastają wymagania dotyczące pamięci grafiki bitmapowej. Takie skoki wydajności nie są rzadkością w branży, komentuje Kevin Ng.

(Zdjęcie: http://bookofthedev.com/post/18548858296/what-would-food-run-look-like-on-an-ipad-3-retina)

Food Run na iPadzie 2 (Zdjęcie: http://bookofthedev.com/post/18548858296/what-would-food-run-look-like-on-an-ipad-3-retina)

Jedzenie wyświetlane na wyświetlaczu siatkówki „iPada 3” (zdjęcie: http://bookofthedev.com/post/18548858296/what-would-food-run-look-like-on-an-ipad-3-retina)

Jeśli chodzi o przyszłe bezpieczeństwo, programiści zrobiliby dobrze, projektując gry w wyższych rozdzielczościach niż aktualna obsługa urządzeń końcowych. Grafika wektorowa miałaby tutaj wyraźną przewagę, ponieważ można ją po prostu przeliczyć, aby dopasować się do zmiany generacji, takiej jak pojawienie się wyświetlacza siatkówki. W przypadku tytułów 3D, które są już oparte na wektorach, należy wziąć pod uwagę tekstury.

(Zdjęcie: http://bookofthedev.com/post/18548858296/what-would-food-run-look-like-on-an-ipad-3-retina)

Food Run na iPadzie 2 (Zdjęcie: http://bookofthedev.com/post/18548858296/what-would-food-run-look-like-on-an-ipad-3-retina)

Jedzenie wyświetlane na wyświetlaczu siatkówki „iPada 3” (zdjęcie: http://bookofthedev.com/post/18548858296/what-would-food-run-look-like-on-an-ipad-3-retina)

Kevin Ng wcześniej pracował dla Electronic Arts, Rockstar Games i Warthog Games, ale teraz określa się jako amator w swoim projekcie „Pixels on Toast”. Food Run ukaże się w 2012 roku.

„Mamy coś, co naprawdę musisz zobaczyć. I dotknij.” – Live ticker na maclife.de

Więcej na te tematy:

iPad 3

głos_19

Dyskutować z!

Tutaj możesz skomentować artykuł „iPad 3: Tak mogą wyglądać gry na wyświetlaczu Retina”. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.

Leave a Comment