Badacz rynku Canalys przedstawił najnowszą analizę danych dotyczących sprzedaży z nowymi danymi dotyczącymi rozprzestrzeniania się tabletów. Zgodnie z analizą, „era post-PC” będzie dalej postępowała w 2014 roku i dalej dzieliła rynek między klasycznymi komputerami PC, iPadami i tabletami z Androidem. Wzrost liczby tabletów będzie wtedy bardziej zauważalny kosztem klasycznych pecetów.

W związku z nową prognozą dotyczącą dystrybucji rynku między tabletami a komputerami PC, firma badająca rynek próbuje stworzyć prognozę na nadchodzący rok.

(Zdjęcie: Jabłko)

(Zdjęcie: Canalys)

Canalys szacuje sprzedaż dobrych 285 milionów tabletów w nadchodzącym roku. Podział rynku powinien odbywać się kosztem komputerów stacjonarnych i laptopów: Canalys mówi w nowej analizie o udziale 50 proc. dla tabletów, 33 proc. dla laptopów i tylko 17 proc. dla komputerów stacjonarnych. W 2013 roku tablety nadal stanowiły około 40 procent całego rynku.

Apple będzie więc mocno rosło wraz z iPadem, ale odczuje znaczne straty w MacBooku, iMacu i spółce. Według Canalys, spadku udziału w rynku komputerów można uniknąć jedynie, jeśli obecny model biznesowy zostanie dostosowany. Udział w rynku tabletów zostanie podzielony przez Apple z 30 proc. i Androida z 65 proc., więc Canalys szacuje sytuację rynkową na 2014 rok. Tablety z Windowsem prawie nie zajmują miejsca, choć Nokia mogłaby dostać miejsce od innych dostawców z bardzo silnym konkurentem 2520, a sam Microsoft z innymi modelami Surface.

Więcej na te tematy:

Android

iPada

Tablety

głos_13

Dyskutować z!

Tutaj możesz skomentować artykuł „Epoka post-PC”: tablety iPad i Android nadal rosną kosztem klasycznych komputerów PC. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.

Leave a Comment